Mammas lilla gullefjun

Mammas lilla gullefjun ja. Hmmm. Idag när jag väckte lillstumpan så orkade hon inte gå :( hon hade jätte ont i benen och var jätte trött. Växtvärk tänkte jag. Googlade. Växtvärk har man på natten tydligen. Ringde 1177-sjukvårdsupplysningen. Fick prata med en chinona där. Och hela samtalet slutade som vanligt med att kontakta din vårdcentral. Sagt och gjort. Kl.14.00 ska vi träffa någon annan chinona. Det jag fick fram på googel var lite skrämmande. Men vi får snällt vänta tills kl.14.00
Hon fick i alla fall Alvedon och ligger nu och sover igen.
Det är svårt ibland med barn. Jag får så mycket tankar. Är det som hon bara är allmänt trött, pga att hon somnar relativt sent, även fast hon lägger sig i tid?
Har det hänt något på dagis? Har hon växtvärk ? Är det något jätte allvarligt? Det hoppas jag inte och jag tror inte. Men jag tänker tillbaka jätte mycket på mig själv när jag var liten. Jag vet inte hur många gånger jag "fusk" sjuka mig. Men det var nog inte förrän skoltid i o för sig. Men hon har rätt och vara trött !!!! Precis som alla andra!
Jag brukar faktiskt vara rätt cool lugn när det gäller såna här saker, men ibland så ballar tankarna ut....
Plus att jag har lite så här ågren.... Detta är sista terminen på dagis. Efter sommaren 0klass.... Gaaaahhhh !!!
Men inget konstigt egentligen. Livets gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0