kök

Nu börjar alla mina tankar att yra runder...det spinner ideèr om köket.Det är för jävla gräsligt och hemskt och alldeles otilltalande.Man vill inte gå in där.Mår liksom dåligt och det kryper liksom på en. Köket är asolut INTE någon prioritering i detta hem för fem öre.Men å andra sidan så är ALDRIG mina projekt en prioriteringsfråga.Utan bara en fullkomlig släng av återvändsgränd i hjärnan.Då hjärnan brinner på i fulla muggar,medans man försöker tänka ekonomiskt.Och faktiskt så, brukar inte mina sjuka ideer kosta mycket.Absolut inte!!Men det är liksom en wrong turn nu. MEN,som alla vet som känner mig är det nog bara en tidsfråga...
Men jag har blivit liksom så där lite halv jobbig. Jag vill ju inte ha det här vanliga köket a la ikea.Inte skåp,handtag. Förstår ni? Nä.Det ska vara mitt,mitt personliga kök,eller vårt då.vårt personliga kök.
Vårt kök är så jävla halvdant som det kan bli. Man får liksom ingen kick av att gå in där.Man vill liksom slå på skygglapparna liksom en häst.och bara trava igenom.
Jag vill känna ATT man vill gå in där. Min tanke är inte att byta ut dom dyra delarna.ABSOLUT INTE!!! Det är bara det där runt omkring.
Det jobbiga här är det jävla golvet. DET är kostnadsfråga. Vill ha brädgolv. svart. och jag vet att det ÄR bättre med klinkers i ett kök blablabla och det ligger ju ett sådant där.Men det rör mig inte i ryggen.
Nä nu drog jag iväg igen. Ni ser.När jag börjar och öppna mig om mina inre tankar och ideèr så finns det inget stopp. Det som gör att jag hejdar mig är kampen mot den runda på väggen med dom där två visarna,som säger tick tack tick tack...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0