Lust



Tavla:Lust


Jag är väldigt tankspridd av mig,jag är ingen organisationsmäniska,jag behöver inte ha rent och ordning och reda runt mig alltid.Men visst det är klart att jag skulle vilja ha städat alltid,fast det går inte.Då lever man ju inte.Måste vara jobbigt att alltid känna att man måste ha kliniskt överallt.Jag har varit så innan,för en del år sen,meninte nu längre.Jag är jag och vår familj är som vi är.Jag är tex ingen människa som kan köpa ett nytt hus med raka linjer och en sprillans ny bil.Jag anser inte att det är fel det gör jag inte,men det är inte jag.För skulle jag haft en sprillans ny bil skulle jag bara jag lagt in en sak i bilen hade jag dragit en stor reva i sätet.Och spillt cola hade jag gjort,och grus och skit hade det varit.Jag vill kunna  leva.Förstår någon vad jag menar? Som när jag målat golvet i vardagsrummet vitt,åh vad jag var petig,inget märke fick synas....men idag känner jag att det ska vara märken på ett golv,för att man lever i ett hus,man drar med dammsugaren,moppar,spiller tappar saker.Vad gör det om det blir märken herregud? Man har inget museeum hemma.Det ska synas att man lever i ett hus.Lika mycket som man ser gamla ärr på kroppen,man har blivit sytt någonstans,man har en skråma från förra veckan för att man rensade skit i trädgården.Det är minnen,det är livet man lever.Det är minnena man minns. och så även i hemmet,ett ritstreck på bordet,ett par fingeravtryck på rutan,en fågelskit på bilen,en skråma på väggen,ett jack i bordet ja you name it.Det är livet.Och jag älskar det. Jag får högre puls av lättnad när mina ögon kan se att folk bor i sitt hem än att man bor i ett museeum där minsta lilla list är torkad för att inte ett korn damm eller hårstrå får synas. Det gamla talesättet är så jävla bra:Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete!
Och jag menar inte att man inte ska städa, jag menar bara att man kanske ska sluta vara så jävla klinisk och kanske gå ut och hoppa i studsmattan och skrika lite  istället...
Jag älskar gammalt,nött,andvänt,krokigt,brokigt.Jag har hellre liv i saker och runt omkring mig än total ordning på allt.Jag är bara sån.Och Jag har ordning i kaoset emellanåt kan man säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0